reiser

pakket og klar

Heihei allesammen!

Husker jeg sa at jeg skulle begynne å pakke igår, men det eneste jeg gjorde var vell
å finne fram kofferten også øvde jeg til spansk og engelsk. Så jeg begynte pakkingen
for fullt klokken 15.00, og var ikke ordentlig ferdig før 18.45. Aner ikke hvorfor jeg bruker
så lang tid når jeg pakker. Men var ikke akuratt så lett heller da, det er jo ikke alltid værmeldingen
stemmer, så da måtte jeg pakke med både sommertøy og litt varmere tøy. Og vi skal jo sitte i buss
en del osv. I bussen skal jeg ha med teppe og pute, og har med diverse ting
og tang for å ikke kjede meg. Vi skal jo tross alt kjøre ni timer imorgen tror jeg ! Men det blir
deilig med frokosbuffét på danskebåten da ♥ Dagen idag har jeg bare stresset, og gleder meg
noe helt sinnsykt mye, kommer sikkert ikke til å få sove noe inatt. Klarer aldri å sove eller å spise
noe når jeg er veldig gira på noe. Hahahaa... Skal stå opp om 5 og en halv time, så må vell prøve
å få litt søvn. Vi drar ialfall imorgen, og kommer tilbake om 8 dager, skal ta mange bilder og filme mye!

har ingen nye bilder, så tok et gammelt siden jeg allerede har pakket ned kameraet!

Blogges om 8 dager!

POLENTUR

Heii.

Beklager for ingen blogging, men har vært så trøtt, sliten og opptatt.
Kom hjem klokken to, etter to herlige timer med gym. Imorgen har jeg engelsk og spansk
muntlig presentasjon, så må pugge på det, også har jeg jo trening idag også. Også må jeg
få se å begynne å pakke! Vi drar til polen med trinnet på lørdag, kjempe TIDLIG (!!) på morgenen.
Kunne begynt å pakke imorgen, men da ender det alltid med at jeg glemmer noe viktig. Så da
begynner jeg som vanligvis å pakke en- to dager før. ÅÅ  SOM JEG GLEDER MEG ! Vi drar
til Danmark, så kjører vi til tyskland, lange bussturer, men de som har vært på denne turen før
sier at bussturen er noe av det gøyeste av turen. Vi skal jo også besøke konsentrasjonsleirene,
og alt det der. Så nå må jeg egentlig ned til banken med pappa og få tatt ut noen penger i euro
før jeg glemmer det. Aner virkelig ikke hva jeg skal ha med, vi skal reise rundt i Polen og Tyskland
i 8 dager. Så før lørdag må jeg få pakket, handlet inn ting jeg trenger, laste ned musikk på ipoden.
Høres kanskje ikke så mye ut, men jeg har jo en del lekser igjen osv. Så jeg har egentlig litt lite tid!

vetikke hva som har skjedd, men det er noe med enten macen, kameraet eller minnekortet som gjør at jeg ikke for lastet inn bilder på macen min.
:((

tyrkia

Beklager så mye for ingen blogging. Men det var noe feil med internettet her. Men har hatt det helt utrolig
gøy her i Tyrkia, vi drar ikke før sent på lørdag så det er masse tid igjen her! Har badet og kost meg  utrolig mye,
og spist så utrolig mye god mat at jeg virkelig ikke vil tilbake til Norge og skole... haha. Kommer tilbake til Norge
dagen før tentamen... -.- Jaja, her er noen få bilder fra noen dager.

Skille/skille/skille/skille/skille/skille/skille/skille

next departure

Heii

Atm så sitter jeg på flyplassen, ble overlykkelig da jeg fikk gratis internett i to timer ! ? AAH, FREE WIFI!
Nå venter vi bare på at vi skal gå ombord så reiser vi til Tyrkia. Kommer sikkert til å blogge når vi er
fremme, ååå, skal bli såå deilig å komme seg til varmere strøk! Selv om det var ganske så varmt her i
Oslo. Tok også med meg speilisen ( kameraet) så  kommer til å ta mange bilder og filme en del.
Slenger inn et par photobooth shots av meg .

Tyrkia

Heii alle sammen ?

Imorgen så reiser jeg til Tyrkia sammen med familien, egentlig så skulle bare jeg og pappa ned dit
men så ble det endring i planene og da ble alle glade ! Våkner tidlig og drar til Oslo for å så ta flyet
til Antalya. ÅÅÅÅ, jeg gleder meg så utrolig mye! Vi bor ikke på hotell men vi har leilighet der nede
som er så utrolig fin, vi pleier å reise dit hvert år, men siden i sommer reiser vi til Spania så bestemte
vi oss for å ta litt tidlig ferie og reise nå ! Reisen kom som en overaskelse, og jeg elsker overaskelser!
Så idag går dagen for det meste til å pakke og tar en tur innom senteret for å kjøpe inn noen ting,
lover å vise innkjøp!

nattevandring

Heii

Nå sitter jeg og pakker det jeg skal ta med meg på nattevandringen!
Det er noe niendeklasse gjør hvert år, og siden jeg går i niende så skal alle i niende på nattevandring ikveld.
Vi drar fra skolen rundt elleve tror jeg, så drar vi utover i skogen også tenner vi bål og har det koselig.
Tror jeg kommer hjem klokken tre eller fire på morgenen, det er jo tross alt nattevandring! Vi blir permitert fra skolen
imorgen da, som vil si vi får fri for nattevandring! Vi har også avspasering på fredag, så da ble det bare to dager på
skolen denne uken da! Ja, også drar jeg til Tyrkia med pappa på lørdag ♥

camp refugee

Heii

Beklager veldig for ingen blogging i helgen, men denne helgen var jeg på gardemoen og deltok på camp refugee.
Det er en leir der du skal leve som flyktning i 24 timer. Jeg lærte mye nytt og at flyktinger ikke har det lett osv.
Vi ble delt inn i '' familier '' på 25 stk med andre konfirmanter.
Vi fikk utdelt helt nye identiteter og måtte gå gjennom masse som flyktninger går gjennom.
Sov ute, ble vekket midt på natten av '' politiet '' og måtte rømme. Løp vekk fra militæret osv.
Ble ''straffet'' en del ganger fordi jeg ikke hadde pakket inn alt håret mitt der hele familien
måtte ta 20 armhevinger med tung sekk på ryggen og alt sammen.
Jeg kom hjem igår kveld etter en 5 timers lang buss kjørtur og var helt utslitt.
Men det var en opplevelse, kan ikke beskrives , må oppleves!

Har desverre ikke så mange bilder, siden vi fikk ikke tatt med oss noe mat eller elektroniske apperater.
Bilde over er fra refugee sin nettside fra helgen.

Nå skal jeg ta en del bilder til bloggen og få gjort noe ut av dagen ♥

Hjemme

Heii

Jeg kom hjem i syv tiden igår kveld, hele veien hjem var helt forferdelig, var utrolig masse snø på hjemveien, slik at det masse turbulens (?) på flyet..
Men jaja, var kjempe trøtt når jeg kom hjem. Men London var helt fantastisk ! Sykt koselig og masse glade folk over alt.
Jeg shoppet på oxford street, og der var det stappfullt med folk over alt, på topshop så var det kjempe trangt siden det var stappet med folk.
På primark også, men primark var helt sykt billig og de hadde masse fine klær der.
Om du skal til London, anbefaler jeg å dra i desember, det er kjempe fint med masse juledekorasjoner og masse julelys !

Akuratt nå så jobber jeg med muntlig i Norsk. Barokken og opplysningstiden.. jaja.
Imorgen så har vi fri, siden vi skal forberede oss på muntligen (tentamen) vi skal ha på Tirsdag.
Jeg skal prøve å få presset inn litt tid til å lage en liten video av london og innkjøpene ♥

London

Heii

Da har vi ankommet hotellet i London. Hotellet er sykt koselig, og alle er kjempe snille her.
Skal bare ta meg en dusj også drar vi ut til byen for å starte shoppingen. Det er kjempe fint her, det er masse julelys over alt.
Gleder meg til å gå innom blant annet topshop og primark♥

// google

Oslo

Heii

Nå er jeg på vei til Oslo, tipper vi er fremme rundt ni tiden. Dere skjønner vi tar flyet her ifra til London.
Idag så våknet jeg klokken halv fire, siden jeg bruker utrolig lang tid på å våkne ordentlig og stelle meg osv.
Vi dro hjemme fra i sånn fem - seks tiden, og kommer nok til å sove mer på flyet.
Tror jeg mekker sammen en liten videosnutt av london, skal ikke være der ekstremt lenge, siden vi bare er på shopping tur.

// my latest instagrams

London tur 2012

Heii

Dette er noe som jeg ikke har skrevet på bloggen min før, men om tre dager til så drar jeg til London♥
Jeg skal bare shoppe der, shoppe til meg selv og selfølgelig julegaver til venner og familie.
Jeg skal ikke være der særlig lenge, bare i to dager. Skal for det meste bare shoppe, men kan hende jeg tar meg en tur til big ben osv.
Kommer nok til å legge ut bilder, eller en video om det er lettere da. Men gleder meg ialfall utrolig mye!